Spring til indhold

Billige regnskabsprogrammer til virksomheder

Der findes rigtig mange forskellige regnskabsprogrammer på det danske og internationale marked. I denne guide hjælper vi dig med at finde hoved og hale i de forskellige programmer med henblik på at hjælpe dig med at finde det bedste og billigste regnskabsprogram til din virksomhed.

Fokuser på de danske regnskabsprogrammer

Danske regnskabsprogrammer er typisk lavet til danske virksomheder, og det kommer derfor til at virke bedst “out of the box”, hvis du vælger et dansk regnskabsprogram. Du kan finde en liste over danske regnskabsprogrammer her: https://erhvervskontopris.dk/regnskabsprogram/

Hvilket skal man så vælge?

Først og fremmest skal du finde ud af, hvilken slags virksomhed du har. Dette kan påvirke valget af regnskabsprogram. Hvis du har en enkeltmandsvirksomhed eller et ApS uden revisor, så er det meget nemmere end hvis du har et aktieselskab. I princippet understøtter alle regnskabsprogrammer alle virksomhedstyper, men her tænker vi nærmere på funktionalitet.

Vigtig funktionalitet

Hvis det er vigtigt for dig at tingene kører så automatisk som muligt, så skal du vælge et program med mange integrationer. Et eksempel kunne være automatisk afstemning med din bank. Dette kræver selvfølgelig, at du har en erhvervskonto i en bank, hvor dette er understøttet. Har du derfor ikke en erhvervskonto endnu, så kig på hvilke banker dit ønskede regnskabsprogram integrerer med, før du vælger en erhvervskonto.

En anden vigtig funktion er, at du skal være i stand til at opbevare dine bilag i skyen. Tidligere var det lidt lige meget, fordi det ikke var et lovkrav. Det er dog vores overbevisning, at der er kommet en lov om at regnskabsprogrammer skal opbevare bilag i skyen, så dette skal dit regnskabsprogram understøtte, hvis det skal være “godkendt”.

Priser

Der er mange forskellige priser på regnskabsprogrammer, men de mest populære koster, som forventet, næsten det samme. Er pris derfor meget vigtigt for dig, så vælg det billigste. Men hvis programmerne koster det samme, så vælg det du synes er nemmest at betjene. Måske har du en revisor, som har en favorit, og der kan være penge at spare ved at vælge et program, som han eller hun er bekendt med. Personen skal derfor ikke bruge tid på at finde en masse funktionalitet i programmet.